قیمت زعفران در المان

قیمت زعفران در المان 2.5 تا 9 یورو!

المان یک از کشورهای جذاب، برای صادرات زعفران ایران است. آلمانیها از ارزش زعفران ایران خبر دارند و ترجیحشان خرید زعفران ایرانی است. این قضیه را می توان به راحتی در سایت های المانی دید که فروشندگان المانی برای بهتر فروختن زعفرانشان، از ایرانی بودن آن می گویند. ما در این قسمت درباره قیمت زعفران در آلمان با شما صحبت می کنیم.

همانطور که قبلا هم گفتیم، صادرات زعفران چه به صورت چمدانی و چه از طریق گمرک نیاز به اطاعات بسیار زیادی دارد. قبل از صادرات زعفران، باید برای شما کاملا مشخص باشد که موانع قانونی صادرات شما دقیقا چه چیزهایی هستند؟ چه زعفرانی برای کشور مقصد نیاز است؟ هزینه تهیه زعفرانتان چقدر است؟ به چه روشی می خواهید این زعفران را به آنجا بفرستید (دریایی، زمینی، هوایی) و هزینه هر کدام از این روشها برای شما چقدر می باشد؟ و سوال های دیگر.

 هر سوال کاملا این قابلیت را دارد که در قسمتهای جداگانه ای به آنها بپردازیم. اما در این قسمت می خواهیم درباره یکی از مهم ترین موضوعات یعنی قیمت زعفران در آلمان با شما صحبت کنیم.

در وبلاگ سایت زرشان ما درباره قیمت زعفران در کشورهای مختلف صحبت کرده ایم. اول با  قیمت زعفران در ترکیه شروع کردیم و در ادامه به خواست مردم، قیمت زعفران در کانادا را بررسی کردیم و نهایتا تصمیم گرفتیم تا این مسیر را برای کشورهای دیگرهم ادامه بدهیم. حالا می خواهیم درباره قیمت زعفران در المان با شما  صحبت کنیم.

زعفران در المان

شرکت های زعفران مختلفی در بازار المان فعالیت می کنند از خود المانیها گرفته تا ایرانی ها. با یک جست و جوی ساده در اینترنت متوجه می شوید که  بعضی از این شرکت ها خیلی فعال هستند و توانسته اند که سهم بازار خوبی را به خودشان اختصاص بدهند. برای مثال شرکت miasa در المان، سالیانه میلیون ها تن زعفران را از ایران وارد المان می کند و آن را به کشورهای مختلف می فروشد.

ایرانی ها هم این وسط، دست روی دست نگذاشته اند و مشغول به فعالیت در بازار المان هستند. شما با یک جست و جوی ساده، حتی می توانید سایتی را به زبان المانی پیدا کنید که انواع برندهای معتبر زعفران ایرانی مانند سحرخیز و برندهای دیگر، مشغول فعالیت و فروش زعفرانشان در آنجا هستند.

زعفران های سرگل و نگین ایران، بیشترین طرفدار را در المان دارد که آلمانیها آن را به صورت عمده از ما می خرند. تا در ادامه بتوانند بسته بندی این زعفران ها را به بهترین شکل توسط خودشان انجام دهند و نهایتا آن را به کشورهای دیگر بفروشند. ما قیمت زعفران در هر دو بازار عمده فروشی و خرده فروشی را بررسی می کنیم. چیزی که مشخص است اینست که خرده فروشی سختی های بیشتری دارد اما سود آن هم بیشتر از عمده فروشی است.

قیمت زعفران در المان

سایت آمازون در آلمان، کار ما را برای پیدا کردن رنج قیمت زعفران در المان خیلی راحت می کند. در آمازون المانی، انواع مختلف زعفران را با قیمتهای مختلف می توانید ببینید. بعد از بررسی قیمت انواع برندهای مختلف زعفران در المان، متوجه می شوید که قیمت زعفران ایران در المان، معمولا پایینتر از قیمت برندهای دیگر در آنجاست. این ارزانی را به دو صورت می توان تفسیر کرد. اولا می توان گفت، از آنجایی که خود ایران، تولید کننده عمده زعفران است، پس به قیمتهای پایینتری دسترسی دارد و می تواند با همین قیمت های پایینش، بازی را از رقبا برنده شود.

دوما، دلیل این ارزانی زعفران ایرانی را می توان بسته بندی ضعیف ما دانست. ایرانیها زعفرانشان را در کیسه های پلاستیکی به فروش می رسانند، در حالیکه المانی ها از قوطی های فلزی و بسته بندی های فوق العاده شیک و با کلاسی استفاده می کنند.

قبل از اینکه درباره قیمت ها صحبت کنیم، لطفا به دو نکته توجه کنید. اول اینکه خرده فروشی و مسیری که برای خرده فروشی باید طی شود، سخت تر و البته پردرامد تر از عمده فروشی است. به همین دلیل قیمت های این دو، با هم قابل مقایسه نیستند و کسی که قصد عمده فروشی دارد نباید به دنبال این موضوع باشد تا زعفران عمده اش را به قیمت خرده فروشی بفروشد.

نکته دوم اینکه تمام قیمتهایی که در این قسمت آورده شده، قیمت فروش برندهای مختلف در آلمان است. و طبیعتا قیمت خرید آنها پایینتر از این مقدار است.

قیمت خرده فروشی زعفران در المان

برای درک بهتر تفاوت قیمت بین قیمت زعفران دارای بسته بندی شیک و زعفران ایران در آلمان، عکسهای زیر را ببینید. عکس اول، محصول یک برند زعفران المانی است که قیمت هر ۲ گرم آن 14.5 یورو یا 246 هزار تومان است. پس قیمت هر یک گرم آن تقریبا ۷ یورو خواهد بود. دقت کنید که چقدر بسته بندی آنها شیک و قشنگ است. شما بعد از آنکه تمام زعفرانش را استفاده کردید، می توانید از این قوطی ها برای نگهداری مواد غذایی دیگر استفاده کنید.

قیمت زعفران در المان

در گوشه دیگری از فضای اینترنت  سایتی را پیدا کردیم که به ایرانی های مقیم آلمان محصولات ایرانی مثل زعفران، رب، آبلیمو و چیزهای دیگر می فروشد. قیمت زعفران برندی ایرانی در المان با بسته بندی کیسه ای گرمی 2 یورو است. جالب اینست که این زعفران، ارزانترین زعفرانی است که ما در آلمان پیدا کردیم.

قیمت زعفران در المان

قیمت عمده فروشی زعفران درآلمان

معتبرترین جا برای اینکه قیمت عمده محصولی را پیدا کنید، سایت علی بابا است. یک برند بریتانیایی در سایت علی بابا، زعفران افغانسستان را خرید و فروش می کند. و همانطور که در عکس زیر می بینید، حداقل سفارشی که قبول می کند، ۱۰۰ گرم است. قیمت عمده هر گرم زعفران آنها در المان بین 0.76 تا 1.27 یورو است

قیمت عمده فروشی زعفران در المان

ایرانی ها و افغانی هایی که خودشان مستقیما زعفران را در علی بابا می فروشند، قیمت های پایینی را روی محصولاتشان می گذارند. بعضی از این قیمت ها آنقدر پایین هستند که حتی پول زعفران در ایران هم نیست! ما آنها را جزو قیمت های پرت در نظر می گیریم و اصلا وارد محاسباتمان نمی کنیم.

یکی از معقول ترین قیمت های زعفران ایرانی در المان، مربوط به عکس زیر است. قیمت هر کیلوگرم زعفران آنها بین 930 یورو تا 1023 یورو بوده و کمترین مقدار سفارشی که قبول می کند ۱ کیلوگرم است.

قیمت زعفران در المان

زعفران ارگانیک در المان

خود آلمانی ها هم بازار عمده فروشی زعفران را بیخیال نشده اند. شرکتی در شهر بایرن آلمان، بهترین  زعفران ایرانی یعنی زعفران ارگانیک را خرید و فروش می کند. گرفتن مجوز ارگانیک برای کشاورزان ایرانی فرایند سخت و زمانبری است. این شرکت المانی، هر کیلو زعفران ارگانیک ما را کیلویی 1600 تا 2100 یورو می فروشد. زعفران ارگانیک در ایران کم پیدا می شود و قیمتش در بازار ایران هم بالاست.

زعفران ارگانیک در المان

نتیجه گیری درباره قیمت زعفران در المان

اگر بخواهیم تمام صحبت هایی که انجام دادیم را نتیجه گیری کنیم، می توانیم بگوییم که بسته بندی زعفران تاثیر بالایی بر قیمتش دارد. و قیمت هر گرم زعفران در بازار خرده فروشی آلمان بین 2.5 تا 9 یورو بوده. 

و قیمت هر گرم زعفران  در بازار عمده فروشی المان بین 0.75 یورو تا 4.5 یورو فرق می کند. آن زعفران 4.5 یورویی، زعفران کشمیر هند است که خیلی خوب توانسته خودش را به دنیا معرفی کند و جای ایران را در دنیا بگیرد.

اگر شما قصد صادرات زعفران به آلمان را دارید، زرشان این امکان را دارد تا زعفران شما را در دفتر دوسلدورف آلمان به شما تحویل دهد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید  با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

2 comments

    باید فکر جدی به حال جمع آوری و خصوصا پاک کردن گل زعفران نمود

      بله، متاسفانه وضعیت الان خیلی به ضرر کشاورزها تمام شد

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping