قیمت زعفران در عمان

قیمت زعفران در عمان

عمان یکی از طرفداران زعفران ایران است. عمان کشوری به حساب می آید که هم خودش مصرف زعفران دارد و هم اینکه زعفران ایران را به کشورهای دیگر می فروشد. به همین دلیل، مقصد جذابی برای تاجران ایرانی به حساب می آید. به همین دلیل، قیمت زعفران در عمان برای کسانی که می خواهند در بازار عمان فعالیت کنند، اهمیت بالایی دارد. یکی دیگر از جذابیت های دیگر این کشور، ارزش واحد پولی آنهاست. (هر ریال آنها تقریبا برابر 71 هزار تومان ایران است). در زرشان قیمت زعفران را در کشورهای مختلف مثل چین، هند، آلمان، کانادا، ترکیه را بررسی کرده ایم و امروز قصد داریم تا درباره قیمت زعفران در عمان که پول با ارزشی هم دارد، صحبت کنیم.

قیمت زعفران در عمان
قیمت زعفران در عمان

زعفران مناسب برای صادرات به عمان

مصرف زعفران در این کشور عرب زبان، کم نیست. آنها کشوری هستند که هم مصرف داخلی دارند و هم اینکه زعفران ما را به کشورهای دیگر مخصوصا کشورهای قاره افریقا می فروشند. یکی از همین کشورها، آفریقای جنوبی است. احتمالا درباره شیرینی مسقطی شنیده اید. مسقطی اصالت ایرانی ندارد و ۲۰۰ سال پیش از عمان وارد ایران شده است. یکی از دلایل خرید زعفران این کشور عربی از ایران، تولید بیشتر مسقطی است. آنها سعی دارند تا مسقطی را به عنوان یک شیرینی اصیل و خوشمزه به دنیا معرفی کنند. و یکی از مهم ترین مواد اولیه برای پخت مسقطی، زعفران است. در مسقطی اگر زعفران خوبی استفاده نشود، کیفیت شیرینی پایین خواهد بود. به همین دلیل آنها سعی می کنند تا فقط زعفرانهای با کیفیت ایران را خرید کنند. معمولا زعفرانهای نگین، سرگل و حتی زعفران دخترپیچ به دلیل اصالت بالایی که دارد، گزینه های خوبی برای صادرات هستند.

قیمت زعفران در عمان

بین کشورهای عرب زبان، یک سایت معتبر فروشگاهی وجود دارد که به مردم این کشورها اجازه می دهد تا خریدشان را اینترنتی انجام بدهند. زعفران هم یکی از محصولاتی است که در این سایت به فروش می رسد. قیمت زعفران در عمان بین 1 تا 5 ریال عمان است.

یکی از همین برندهای زعفرانی را می توانید در عکس زیر ببینید.

قیمت زعفران در عمان
قیمت زعفران در عمان

برند این زعفران، برندی اسپانیایی است که در آن سایت، خرده فروشی انجام می دهد. قیمت یک گرم زعفران این برند، ۴.۷۵ ریال عمان است. این قیمت، قیمت خرده فروشی زعفران در آنجاست و با قیمت عمده فروشی یکی نیست. یعنی اگر برندی (نه شخص) مجوزهای لازم برای خرده فروشی درآنجا را کسب کند (مثل پروانه بهداشت و موارد دیگر)، آنوقت زعفرانش این مقدار ارزش خواهد داشت. طبیعتا این قیمت، با قیمت فروش عمده زعفران که مجوز خاصی هم نیاز ندارد، و هزینه بسته بندی و سایر موارد را هم ندارد، متفاوت است.

قیمت عمده فروشی به خیلی از موارد بستگی دارد و بیشتر نتیجه مذاکره دو طرف است و نمی توان درباره آن به صورت قطعی صحبت کرد. یک سایت عمانی درباره یک برند نه چندان معروف ایرانی صحبت می کند و زعفران این شرکت را می فروشند. آنها قیمت هر یک گرم از این زعفران را، 2 ریال عمان که برابر با 150 هزارتومان ایران است، عنوان کرده اند. این قیمت برای سفارشهای عمده زعفران است. و اگر سفارش مقدار کمی داشته باشد، قیمت هر گرم زعفران آنها 3 ریال یا 213 هزار تومان ایران است. آن عکسی که ما از آن محصول دیدیم اصلا عکس با کیفیتی نبود و زعفرانش هم دم زرد رنگی داشت و اصطلاحا زعفران شبه نگین می آمد. شبه نگین، یعنی زعفرانی که شبیه به نگین است ولی خود نگین نیست. (اگر دم زرد نداشت، نگین به حساب می آمد)

1 comment

    با سلام برای صادرات 6 کیلو زعفران نگین به عمان حتما باید نام خریدار واقعی ذکر شود یا به صورت صوری میتوان صادر کرد یا به صورت بسته بندی /

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping