تاثیر زعفران بر کرونا

تاثیر زعفران بر کرونا

متاسفانه ویروس کرونا، یا همان کووید۱۹‌، زندگی خیلی از مردم دنیا مخصوصا ما ایرانی ها را مختل کرده است. همانطور که می دانید بهترین راه مقابله کرونا، پیشگیری و تقویت سیستم ایمنی بدن است. یکی از ادویه هایی که این روزها خیلی درباره اش صحبت می شود، زعفران است. این وسط سوالهای مختلفی در رابطه با تاثیر زعفران بر کرونا مطرح می شود. واقعا تاثیر زعفران بر کرونا چیست؟  زعفران چگونه می تواند به ما در مقابل کرونا کمک کند؟ در این پست درباره تاثیر زعفران بر کرونا صحبت می کنیم.

همانطور که می دانید ویروس کرونای جدید، از طریق مواد غذایی در چین وارد بدن انسان شد. و به آرامی توانست که در کشورهای مختلف از جمله کشور ما گسترش پیدا کند. امروز که با شما صحبت می کنیم، افراد زیادی در بیمارستانها و مراکز درمانی در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری هستند. ویروس کرونای جدید برای بشر ناشناخته است و به همین دلیل، بهترین راه مقابله با این ویروس تا زمانکشف دارو یا واکسن کرونا، پیشگیری از آن  است

استفاده از مواد غذایی سالم و موادی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند، برای پیشگیری مفید هستند. لیمو، عسل، زنجبیل، سیاه دانه و سیر از جمله مواردی هستند که این روزها زیاد درباره آنها شنیده ایم. زعفران هم یکی دیگر از همین موارد است که باید تاثیرش بر کرونا بررسی شود.

زعفران سرشار از آنتی اکسیدانهای متفاوت است که بر سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر مثبت دارد و به همین دلیل، زعفران برای پیشگیری از بیماری کرونا موثر است. در ادامه توضیح می دهیم که چگونه زعفران باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

تاثیر زعفران بر کرونا از طریق تقویت سیستم ایمنی

تاثیر زعفران بر کرونا تاثیری غیر مستقیم است. در اصل زعفران از طریق تقویت سیستم ایمنی باعث می شود تا انسان بدن مقاومتری در مقابله با بیماری ها داشته باشد.

از زمان های گذشته، زعفران به عنوان ادویه ای که اثرات درمانی مختلفی دارد، استفاده می شد. خواص زعفران بامرور زمان و طی تحقیقات گسترده به اثبات رسیده اند. اثرات درمانی زعفران به دلیل وجود آنتی اکسیدانهای مختلف مثل پیکروکروسین (که اثر ضد سرطانی دارد)، کروسین، سافرانال (که برای تقویت سیسم ایمنی فوق العاده است) و آنتی اکسیدانهای دیگر است. در کنار این انتی اکسیدانها، زعفران سرشار از آهن، منیزیم، روی، ویتامینهای A، ‌‌B ،C ریبوفلاوین، اسید فولیک و … است.

آنتی اکسیدانهای زعفران (مخصوصا کارتنویید) بر انرژی و ایمنی بدن تاثیری فوق العاده دارند. مصرف ۱۰۰ میلی گرم زعفران (تقریبا یک تا دو شاخه  زعفران) در روز می تواند انرژی بدن را بدون ایجاد هرگونه مشکل بالا ببرد. 

نکته ای که برای سیستم ایمنی بدن خیلی ضروری مهم است، درست کار کردن دستگاه گوارش و سیستم هضم غذا است. دستگاه گوارش هر وقت که در حالت ایده آل خودش باشد، باعث تقویت اسیستم ایمنی بدن می شود. زعفران تاثیر فوق العاده ای بر دستگاه گوارش و هضم غذا دارد و از این طریق به تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

تاثیر زعفران بر کرونا
تاثیر زعفران بر کرونا

مقدار مجاز مصرف زعفران برای بدن

بعد از اینکه متوجه نحوه تاثیر زعفران بر کرونا از طریق افزایش ایمنی بدن شدید، باید دقت کنید که مصرف ۳ گرم زعفران (یعنی تقریبا دو سوم یک بسته یک مثقالی) در ماه خیلی مفید است و باعث می شود که بدن کاملا از خواص زعفران بهره مند شود. این مقدار مصرف ماهیانه دیگر نباید از ۵ گرم بیشتر شود. چون زعفران طبعی گرم دارد و مصرف بالایش عوارض مختلفی می تواند داشته باشد.

نحوه مصرف زعفران  مورد نیاز بدن

برای تقویت سیستم ایمنی شما و تاثیر زعفران بر پیشگیری از کرونا، مصرف نهایتا ۱۰۰ میلی گرم زعفران (یک شاخه زعفران، یا یک نوک قاشق چای خوری پودر زعفران) در روز برای شما کافی است. در اصل همین اندازه که شما عطر و رنگ زعفران را احساس کنید، کفایت می کند.

مصرف این مقدار بسیار کم در برنج یا شربت هایی که با زعفران درست می کنید، خیلی مفید است. استفاده از زعفران در نوشیدنی محبوب ایرانی ها یعنی چایی هم می تواند اثربخش باشد. طرز تهیه چایی زعفران را در قسمت، چایی زعفران چگونه درست می شود، کامل توضیح داده ایم.

راهکارهای دیگر برای پیشگیری از کرونا

۱- نوشیدن آب فراوان (باعث تقویت سیستم ایمنی می شود)

۲- مصرف میوه و سبزیجات (با مصرف میوه و سبزیجات تازه، نیاز بدن به مکمل های مختلف کم می شود)

۳- استفاده از دستمال کاغذی یکبار مصرف به جای حوله

۴- استفاده از غذاهای سالم مانند سوپ و عدسی

۵- ضد عفونی کردن وسایل پر مصرف به محض برگشتن به منزل، مثل گوشی موبایل، سوییچ، کارت های بانکی

۶- انگشتر، ساعت، دستبند،حلقه را حدالامکان استفاده نکنید چون مکانهای خوبی برای جاگیری ویروس به حساب می آیند

ویروس کرونا درصد مرگ پایین تری در مقایسه با دیگر بیماری های ناشناخته ای که بشر به آن روبرو شده است دارد. امیدوار هستیم که با رعایت نکات بهداشتی و توجه بیشتر به آنچه که این روزها مصرف می کنیم، بتوانیم از این مرحله هم به سلامتی عبور کنیم و شرایط بهتری را تجربه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping