قیمت زعفران در اروپا

قیمت زعفران در اروپا

زعفران قیمت بالایی دارد. این قیمت بالا فقط شامل ایران نمی شود، بلکه قیمت زعفران در اروپا و کلا در خارج از کشور هم بالاست. به همین دلیل خیلی از ایرانی ها و کسانی که در زمینه صادرات زعفران فعالیت می کنند، بیش تر از قبل دنبال صادرات زعفران به اروپا و کشورهای دیگر هستند. در این قسمت درباره قیمت زعفران در اروپا صحبت می کنیم. وقتی صحبت از اروپا می شود، طبیعتا بسیاری از توجه ها به سمت اتحادیه اروپا می رود. قیمت زعفران در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا تفاوت زیادی با یک دیگر ندارند.

زعفران قطعا گرانترین ادویه دردنیاست. زعفران ایرانی همیشه بیش ترین طرفدار را در دنیا داشته. شاید مصرف کنندگان زعفران در دنیا ندانند که زعفران خاستگاهی ایرانی دارد اما قطعا کسانی که در تجارت زعفران در دنیا مشغول هستند، کاملا می دانند که اگر دنبال زعفران با کیفیت هستند، گزینه ای به جز زعفران ایرانی ندارند. و این یک فرصت است برای کسانی که قصد دارند تا سرمایه خود را در تجارتی سودآور، سرمایه گذاری کنند.

 قیمت زعفران در اروپا به دلار؛ اعدادی وسوسه کننده!

بر خلاف قیمت زعفران درایران که تقریبا هفته ای دو بار تغییر می کند، قیمت زعفران در اروپا به دلار تقریبا ثابت است و نوسانات کمی را تجربه می کند.

عوامل زیادی بر روی قیمت زعفران در داخل کشور ما تاثیر گذار است. نوسانات نرخ ارز یکی از همین علتهایی است که باعث تغییر قیمت می شود. زمانی که نرخ ارز بالا می رود، قیمت زعفران هم احتمالا بالا خواهد رفت. از طرف دیگر زمانی که نرخ ارز بالا می رود، قیمت ریالی هر کیلو زعفران هم افزایش می یابد. بر فرض مثال اگر شما یک کیلو زعفران را صادر کنید و در مقابل آن دلار تحویل بگیرید، زمانی که قیمت دلار مثلا ۲ برابر شود، می توان نتیجه گیری کرد که شما زعفران را به ۲ برابر قیمت فروخته اید.

در وبلاگ زرشان تا به الان درباره قیمت زعفران در کشورهای مختلف مثل کانادا، آلمان، ترکیه، عراق و حتی افغانستان صحبت شده و این قسمت به نوعی جمع بندی درباره قیمت زعفران در کشورهای دیگر به خصوص کشورهای قاره اروپا، به حساب می آید.

معتبرترین سایتی که می تواند مرجع قیمت زعفران در دنیا باشد، سایت علی بابا است. کار سایت علی بابا اینست که خریدار و فروشنده، کالاهای مختلف را به یک دیگر وصل می کند. مثلا در نظر بگیرید که شرکت زعفرانی دارید که می خواهد ۱۰۰کیلو از زعفرانش را به یک شرکت خارجی دیگر بفروشد. علی بابا محصول شما و قیمت پیشنهادی شما را در سایتش قرار می دهد و آن را به کسانی که دنبال خرید زعفران هستند، نشان می دهد. بازدید کننده علی بابا عکس محصول شما را می بیند، مشخصات شرکت شما را بررسی می کند و اگر برایش راضی کننده بود با شما ارتباط برقرار می کند.

یکی از کالاهایی که در علی بابا بین خریداران و فروشندگان زیاد مبادله می شود، زعفران است. ما بنابر قیمتهایی که درعلی بابا، برای خرید و فروش بین شرکت ها استفاده می شود به شما قیمت زعفران در اروپا را اعلام می کنیم.

قیمت زعفران در اتحادیه اروپا

زعفران در آلمان

برای اطلاع از قیمت زعفران در اتحادیه اروپا، بهتر است که یک کشور عضو اتحادیه اروپا را اول انتخاب کرده و قیمت را در آنجا بررسی کنیم. در زرشان قبلا قیمت در آلمان را که کشوری عضو اتحادیه اروپاست، بررسی کردیم. در آلمان هر گرم زعفران فله یا عمده، گرمی 0.75 تا 4.5 یورو قیمت دارد‌. قیمت در آلمان با قیمت در کشورهای مختلفی که عضو این اتحادیه هستند به دلیل وجود تجارت آزاد بین آنها، تفاوت عددی خاصی ندارد.

لطفا توجه کنید که کل قیمت هایی که صحبت می کنیم، قیمت فروش زعفران در آن کشور و منطقه است. و اگر شما قصد فروش زعفران به آنها را داشته باشید، طبیعتا قیمت خرید آنها از ایران، پایین تر از قیمت فروش است.

قیمت در ترکیه

زعفران در ترکیه

یکی دیگر از کشورهایی که خیلی مورد توجه ایرانیان بوده، ترکیه است. بخشی از ترکیه در اروپا قرار دارد و قیمت در آنجا برای سرمایه گذاران و کسانی که تجارت می کنند اهمیت بالایی دارد زیرا هم به ایران نزدیک است و هم اینکه رفت و آمد ایرانی ها به ترکیه به راحتی و بدون نیاز به ویزا امکان پذیر است.

قیمت زعفران عمده و یا فله در ترکیه بین گرمی 1.5تا 4 دلار آمریکا است. بنابراین قیمت آن بین 43500 تا 116000 تومان است.

این مقاله هر روز آپدیت می شود. شما می توانید ما را در جریان بگذارید که می خواهید قیمت را در کدام کشور بدانید. تیم ما تحقیق خودشان را شروع می کنند و در همین قسمت، قیمت در کشورهایی که مورد نظر شماست را اضافه می کنند.

2 comments

    قیمت زعفران فله در کشور قطر رو اگه اضافه کنید ممنون میشم

      سلام چشم حتما

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping