قیمت زعفران در قطر

قیمت زعفران در کشورهای حوزه خلیج فارس مخصوصا قطر برای کسانی که با تجارت و صادرات زعفران به قطر درگیر هستند اهمیت خاصی دارد. ما در زرشان درباره قیمت زعفران در کشورهای مختلف صحبت کرده ایم و حالا می خواهیم قیمت زعفران در بازار قطر را بررسی کنیم. 

بازار قطر و رقبای سر راه زعفران ایرانی

چند کشور حاشیه خلیج فارس، با یک دیگر ارتباطاتی دارند که باعث آسان تر شدن صادرات و انتقال کالا بین آنها می شود. قطر یکی از وارد کنندگان زعفران ایرانی به حساب می آید اما یکی از بزرگترین رقبای زعفران ایرانی برای ورود به بازار قطر، بازار دوبی است!

کشور امارات و شهر دوبی به دنبال تبدیل شدن به بازاری پر از کالا و خدمات برای کشورهای همسایه اش است. گمرک دوبی با اسان تر کردن شرایط ترخیص در دوبی، تبدیل به گمرکی شده که بسیاری از تاجران عرب ترجیح می دهند جنسشان را از طریق دوبی، به کشورشان منتقل کنند. 

پس قبل از هر چیزی نیاز است تا درباره قیمت زعفران در دوبی اطلاعات لازم را داشته باشید.

قطری بازاری مناسب برای زعفران
قطری بازاری مناسب برای زعفران

قیمت زعفران در قطر

عواملی مختلفی می تواند بر قیمت زعفران تاثیر گذار باشد. وجهه فرد و یا شرکتی که فروشنده این زعفران است هم بر قیمت تاثیر بالایی دارد. برای مثال فردی که صرفا یک واسطه به حساب می آید نمی تواند زعفرانش را با قیمتی برابر با قیمت یک شرکت معتبر (که مدارک و مستندات بهداشتی و تجاری کشور مقصد را دارد) معامله کند. طبیعتا هر چه شرکتی معتبرتر و معتمد تر باشد، جنس با کیفیت تر و قیمتی بالاتر دارد.

در فضای اینترنت تعداد فوق العاده زیادی محصول و قیمت می توانید ببینید اما عکسی که در زیر می بینید، مربوط به توضیحات یک سایت فروشگاهی درباره زعفران و قیمت زعفرانش است که خیلی معتبر است. از نظر زرشان با توجه به تجربیاتی که در بازارهای مختلف داشته، این قیمت جزو واقعی ترین قیمت هایی است که می توان به آن استناد کرد.

قیمت زعفران در قطر
قیمت زعفران در قطر

در متن عکس نوشته شده که هر زعفران سوپر نگین اصل ایران را با گواهی برگه آزمایش وزارت بهداشت قطر می فروشند. و قیمت هر ۲۵۰ گرم آن 800 ریال قطری و قیمت هر کیلو از این زعفران، 3200 ریال قطری است. (هر ریال قطری امروز 8 اردیبهشت ماه تقریبا 7680 تومن است). 

این قیمتی که در بالا دیدید قیمت عمده فروشی زعفران در آنجاست، اما قیمت خرده فروشی زعفران با این قیمت ها متفاوت است و طبیعتا بالاتر از قیمت محصول بالا است. زیرا خرده فروشی نیاز به مجوزهای مهم تر و بیشتری دارد.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم برای قیمت زعفران در قطر، یک محدوده قیمت عنوان کنیم، قیمت هر گرم زعفران در آنجا می تواند بین 2.5 ریال تا 5 ریال قطری متغیر است. و رنج قیمت برای فروش عمده زعفران در قطر، بین ۲.۵ تا ۴ ریال قطری (به ازای هر گرم) می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping