یک مثقال زعفران چند گرم است

هر یک مثقال زعفران چند گرم است

این روزها هر جا که حرف از زعفران می شود، معمولا یا درباره تاثیر زعفران بر کروناست یا قیمت سرسام زعفران در اروپا و کشورهای دیگر(مثل قیمت زعفران در عمان). ما ایرانی ها زعفران را بر اساس واحد مثقال می خریم در حالیکه کشاورز بر اساس گرم و کیلوگرم کار می کند. یعنی اگر به کشاورز بگوییم که هزینه یک مثقال زعفرانت چقدر می شود، احتمالا از شما بپرسد که “یک مثقال زعفران چند گرم است“. از آنجایی که اطلاعات کمی درباره مثقال وجود دارد، تصمیم گرفتیم که در این قسمت به سوالاتی که مربوط به واحد اندازه گیری زعفران است(مثل هر یک مثقال زعفران چند گرم است؟ هر یک گرم زعفران چند قاشق است؟ هر یک کیلو زعفران چند مثقال است) صحبت کنیم و در ادامه به شما توضیح می دهیم که قیمت یک مثقال زعفران چگونه در زرشان تعیین می شود.

فواید زعفران برای زنان

سایر اطلاعاتی که درباره زعفران بهتر است بدانید مانند تشخیص کیفیت زعفران، قیمت آن، زندگی کشاورزهای زعفران و چیزهای دیگر را در اینستاگرام ما می توانید دنبال کنید. به علاوه اینکه اینستاگرام زرشان، هر ۲ هفته یک بار، زعفران مورد نیاز ۳ خانواده برای نصف سال را قرعه کشی کرده و به آنها تقدیم می کند.

 


آدرس اینستاگرام زرشان

هر یک مثقال زعفران چند گرم است

هر یک مثقال زعفران در اصل معادل ۴.۶۰۸ گرم زعفران است ولی رعایت کردن این مقدار کار چندان اسانی نیست زیرا نیاز به ترازویی دارد که دقت بالایی داشته باشد. به همین  دلیل هر یک مثقال زعفران را، ۴.۶ گرم در نظر می گیرند تا وزن کردن آن راحت باشد. بعضی ها هم این عدد را برابر با ۴.۵ گرم درنظر می گیرند تا وزن کردن، خیلی راحت تر شود. البته قبلش باید مشتری را در جریان بگذارند که ۴.۵ گرم زعفران تحویل می دهند. (خیلی مهم است که تمام این ۴.۵ گرم زعفران، واقعا زعفران اصل باشند. روش تشخیص زعفران اصل از تقلبی خیلی می تواند کمک کند که این زعفران واقعا اصل است یا نه)

هریک گرم زعفران چند مثقال است

یک سوال دیگر که در زمینه واحد مثقال زیاد پرسیده می شود اینست که هر۱گرم زعفران چند مثقال است. گرم واحد کوچکتری از مثقال است، هر۴.۶ گرم زعفران، برابر با یک مثقال است. پس هر یک گرم زعفران، تقریبا برابر با ۲۱ صدم یک مثقال زعفران می باشد.

هر یک کیلو زعفران معادل چند مثقال است

برای اینکه متوجه شویم که هر یک کیلو چند مثقال است؟ مجددا همه چیز بستگی دارد که هر مثقال را چند گرم در نظر بگیریم. ولی اگر هر مثقال را ۴.۶ گرم در نظربگیرید، هر یک کیلو زعفران معادل با ۲۱۷ مثقال زعفران است.

هر یک مثقال زعفران چند قاشق است

در نگاه اول، شاید این سئوال کمی خنده دار به نظر برسد. واقعیت اینست که جواب یکسانی نمی توان به این سئوال داد. در اصل، جواب این سئوال به خیلی چیزها بستگی دارد. نوع قاشق و نوع زعفرانی که دستتان است، تاثیر گذار است. اما یک مثقال زعفران باید حداقل اندازه یک کف دست باشد (یعنی باید بتواند فضای کف دست شما را پوشش دهد) و حداقل باید ۱.۵ قاشق غذا خوری باشد.

البته باز هم تاکید می کنیم که ما انواع زعفران های مختلفی داریم  و نمی توان برای تمام آنها یک نسخه ثابت پیچید. هر چه کیفیت زعفران بالاتر باشد، آنوقت زعفران های خرد کمتری دارد، پس فضای بیشتری اشغال می کند و حجمش بیشتر از حتی ۲ قاشق غذاخوری خواهد بود

یک مثقال زعفران یک مثقال زعفران

هر یک گرم زعفران چند قاشق است ؟

در بالا توضیح دادیم که هر یک مثقال زعفران تقریبا چند قاشق است (حداقل ۱.۵ قاشق غذا خوری). از طرفی هم می دانیم که هر یک مثقال زعفران چند گرم است (هر مثقال ۴.۶ گرم است) پس با یک ضرب و تقسیم ساده، می توان نتیجه گرفت که هر یک گرم زعفران حداقل باید اندازه نصف قاشق غذاخوری باشد.

قیمت یک مثقال زعفران در سال ۹۸ چقدر است

در زرشان، تنها زعفران کشاورزهای تربت حیدریه (شهری در ۱۶۰ کیلومتری مشهد، که به دلیل تولید بالای زعفرانش، به شهر زعفران معروف است) عرضه می شود. در اصل، زرشان سایتی است که کشاورز تربت از طریق آن زعفرانش را بدون واسطه به مصرف کنندگان زعفران می رسد.

خوب است بدانید که زعفران فقط یک مدل نیست بلکه مدلها و انواع مختلفی دارد و بین این مدلهای مختلف، تفاوت قیمت نسبتا بالایی وجود دارد! شما می توانید در قسمت قیمت یک مثقال زعفران تربت حیدریه  با انواع زعفران و قیمت آنها اشنا شوید و هر سوالی هم که در این زمینه داشتید از ما بپرسید تا شما را راهنمایی کنیم

3 comments

    Excellent blog here! Also your website loads up fast!
    What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host?

    I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

    با تشکر از شما برای ارائه مطالب آموزنده و کاربردی در مورد زعفران ایرانی.
    متاسفانه امروزه زعفران ایران جایگاه والای خود را در سطح دنیا از دست داده، امیدوارم با تلاش بیشتر در آینده زعفران ایرانی جایگاه واقعی خود را بدست بیاورد. انشاءالله

      سلام. خواهش می کنم. متاسفانه هینطوره. امیدوارم شرایط در آینده بهتر بشه

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping